Digitread hjelper industribedrifter å implementere 3D- og PLM-teknologi, som bidrar til økt lønnsomhet i form av effektivisering og konkurransekraft i arbeidsprosesser.
Digitread: Ny visuell profil
Oppgave:
Digitread er et selskap som ble startet etter en fisjon av moderselskapet Summit AS. Vår oppgave var å skape en ny identitet og profil til den nye merkevaren. Vi var så heldige å få starte med blanke ark, og kunden ga oss frie tøyler.

Løsning:
Vi ønsket å utvikle en identitet som forteller hvem og hva Digitread er. Målet var en profil tilpasset bransjen, samtidig som den skulle skille seg ut fra konkurrentene. Vi lot oss inspirere av den digitale tråden som også er inspirasjonen til bedriftens navn, og det essensielle i produktene de selger. Videre ville vi også illustrere at Digitread har kunder på global basis, noe som gjorde jordkloden til et naturlig symbol. Kundesegmentet deres er bredt, og når det gjaldt fargevalg ble det naturlig med en blånyanse som appellerer til flere bransjer.

Resultater:
Den nye identiteten ble godt mottatt av Digitread. Profilen er implementert på alt av markedsmateriell, samt nettsiden digitread.com hvor Wittusen & Jensen dessuten har vært prosjektansvarlig. Nettsiden er stadig under utvikling, og fase 2 med fokus på en kunnskaps- og opplæringsbase for Digitreads kunder er påbegynt.
