Oppgave:
Høyskolen Diakonova:
Tett på livet
For rekruttering av nye studenter til studiestart 2017 ved Høyskolen Diakonova, bisto vi dem med glede andre året på rad. Med en høy økning i antall søkere i 2016, har Diakonova en målsetning om samme antall søkere, eller flere, som året før.

Løsning:
Vi bygget videre på kommunikasjonskonseptet vi skapte i 2016, med fokus på enkeltmennesket og de personlige egenskapene og verdiene du må ha som sykepleier. Konseptet «Tett på livet» har fokus på det spekteret av følelser som sykepleierne kommer tett på og må håndtere i yrket sitt – følelser de møter både hos pasienter, pårørende og i seg selv, som blant annet glede, stolthet, frykt, aksept og takknemlighet. På den måten viser vi at Høyskolen Diakonova går ut over det faglige og gjør studentene forberedt på å møte menneskene og deres følelser – med omsorg, kunnskap og respekt.


Resultater:
Kampanjen ble lansert gjennom sosiale medier, på landingssiden tettpålivet.no, sammen med en serie annonser på trykk og nett, samt takbuer på t-banen. Kampanjen ble lansert i januar og gikk fortløpende frem til søknadsfristen 15. april 2017. Konseptet er enkelt å tilpasse ulike budskap og har en god gjenkjenning, og oppleves derfor levende og variert.
Foto kampanjen: Johnér, Christian Hatt. Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad.
