Høyskolen Diakonova:
Tett på livet

Oppgave:

For rekruttering av nye studenter til studiestart 2017 ved Høyskolen Diakonova, bisto vi dem med glede andre året på rad. Med en høy økning i antall søkere i 2016, har Diakonova en målsetning om samme antall søkere, eller flere, som året før.

Løsning:

Vi bygget videre på kommunikasjonskonseptet vi skapte i 2016, med fokus på enkeltmennesket og de personlige egenskapene og verdiene du må ha som sykepleier. Konseptet «Tett på livet» har fokus på det spekteret av følelser som sykepleierne kommer tett på og må håndtere i yrket sitt – følelser de møter både hos pasienter, pårørende og i seg selv, som blant annet glede, stolthet, frykt, aksept og takknemlighet. På den måten viser vi at Høyskolen Diakonova går ut over det faglige og gjør studentene forberedt på å møte menneskene og deres følelser – med omsorg, kunnskap og respekt.

Resultater:

Kampanjen ble lansert gjennom sosiale medier, på landingssiden tettpålivet.no, sammen med en serie annonser på trykk og nett, samt takbuer på t-banen. Kampanjen ble lansert i januar og gikk fortløpende frem til søknadsfristen 15. april 2017. Konseptet er enkelt å tilpasse ulike budskap og har en god gjenkjenning, og oppleves derfor levende og variert.

Foto kampanjen: Johnér, Christian Hatt. Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad.

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer