Har du lyst til å gi ansatte, kunder og samarbeidspartnere en fin julegave, bør du begynne planleggingen av firmajulegaver tidlig. Grundig forarbeid sikrer at du får valgt de rette gavene, og at de kommer frem i tide.
Å gi julegaver har blitt en tradisjon i de fleste bedrifter. Det kan styrke eksisterende relasjoner, fungere som et salgsverktøy samt motivere ansatte til å gi en ekstra innsats i året som kommer.
Det kan imidlertid være vanskelig å finne på gode ideer hvert år, og er du litt treg med å legge inn bestillingene, risikerer du at gavene ikke kommer frem i tide.
Så hvordan kommer du i gang med denne prosessen?
Hvorfor gi firmajulegaver?
Firmajulegaver gis ofte til kunder, for å styrke eller etablere nye kunderelasjoner. Å motta en gave er en gest som de fleste av oss setter pris på, og gir positive assosiasjoner til de som gir gaven.
En firmajulegave er med på å signalere at den enkelte kunden er viktig og verdsatt.
Firmajulegaver gis også internt. Når du gir medarbeiderne dine gaver på vegne av bedriften kan det bidra til øke motivasjon og patriotisme. Fornøyde medarbeidere er nøkkelen til en suksessfull bedrift, og firmajulegaver er en utrolig god måte å si «takk» til dine medarbeidere på.