Design

Designavdelingen hos WJ Profil har lang erfaring med grafisk design på både trykte og digitale flater.

Vårt hovedfokus er å ivareta din identitet og skape de beste løsningene og design som passer deg og din profil best. Uansett hvor du er i prosessen tar vi deg i mål og gjerne enda lenger.

Designtjenester for alle flater

Våre designere jobber med å finne visuelle løsninger til alle flater. Vi har erfaring fra de fleste bransjer, og kan bidra med design innenfor allerede utarbeidede designmanualer og malverk, eller sette alt fra nytt hvis man ønsker det. Visuell identitet, markedsmateriellmagasindesign, kampanjesider, annonser og webdesign er bare noe av det vi kan hjelpe deg med.

Hils på våre designere:

Renate Jensen - WJ Profil

Renate Jensen

Renate tar godt vare på kundene sine og har derfor fått en bred portefølje av kunder og kjente merkevarer. Hennes lidenskap er konsepter, branding og logodesign og hun har gang på gang truffet personligheten til kunden med sitt design. Renate har opparbeidet seg stor kompetanse innen universal utforming (uu) som vi også kan se i hennes arbeider. Hvis du vil skape noe unikt så gjør det med Renate!

Ekspertise og styrker:

> Branding og merkevare
> Logodesign
> Universal utforming
> Prosjektering av animasjonsfilmer

✉️ renate@wj.no
📞 +47 928 64 919

Eva Amdam - WJ Profil

Eva Amdam

Eva har snart 20 års erfaring i grafisk bransje og sitter på mye kunnskap om trykk. Hun er på nerdenivå teknisk god i mange av Adobe-programmene og har tidligere undervist hos IGM. Hun elsker å lese profilmanualer og storkoser seg med kataloger og trykksaker med mye tekst og bilder. De siste årene har hun tatt med sin kompetanse inn i arbeid med digital markedsføring og interaksjonsdesign.

Ekspertise og styrker:

> Store og små trykksaker
> Infografikk
> Sosiale medier
> Mini-animasjon/korte animasjoner
> Interaksjonsdesign

✉️ ea@wj.no
📞 +47 980 50 228

Espen Christiansen - WJ Profil

Espen Christiansen

Espen gjør konsepter til virkelighet – enten det er til store eller små flater. Med sin brede erfaring innen utsmykning og dekor skaper Espen visuelle uttrykk som vekker oppmerksomhet og inntrykk. Hvis du er klar for å gjøre et stort inntrykk er Espen rett mann!

Ekspertise og styrker:

> Storformat
> Utsmykning og dekor
> Messe og event
> 3D-illustrasjoner
> Pakningsdesign

✉️ chresp@wj.no
📞 +47 990 05 345

Lars Ask - WJ Profil

Lars Ask

Lars har vært lenge i bransjen og sitter med en dyp forståelse av prosess, materialer og tekniske løsninger. Han legger vekt på tydelig kommunikasjon og synlighet. Lars rydder opp i andres rot og får med sine magiske evner de vanskeligste filer ut til trykk.

Ekspertise og styrker:

> Typografi
> Forretningstrykksaker og blanketter
> Fletting av filer og programmering av utfyllbare PDF-er
> Tilrettelegging av filer for trykk og produksjon

✉️ la@wj.no
📞 +47 465 09 760

Snakk med Renate om din idé

Renate er teamleder for design. Hun er opptatt av kundens ønsker og behov og er derfor en god start for din kreative prosess.

JENSEN_RENATE

Pris på design er timebasert.
Om ønskelig kan designer sammen med en selger gi et estimat.

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer

Ringnes: Med øl i tankene

Vår oppgave var å skape engasjement og interesse for egenopplæring blant de ansatte, slik at alle fikk et bedre utgangspunkt for å selge riktig produkt til riktig kunde.
Les mer

Moelven: Firmagave i kreativ drakt

Den klassiske Stanley-termosen i kreativ og personlig gaveeske.
Les mer

Relacom: Innbydende kontorlokaler

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner.
Les mer

Mattilsynet: Helhetlig dekor i nye lokaler

Dekor av Mattilsynets nye lokaler i Oslo. Materialer, møbler og fargepalett for lokalene var allerede definert, og dekor på glassvegger og malte vegger skulle skape en god helhet med dette. Møterom skulle merkes, og Mattilsynet identifiseres og glassveggenes lette, åpne følelse skulle bevares.
Les mer

Norsk Sykepleierforbund: Fullt hus på kongressen

Vi fikk i oppgave av Norsk Sykepleierforbund (NSF) å lage et kommunikasjonskonsept med visuell profil for Sykepleierkongressen 2016.
Les mer

Digitread: Ny visuell profil

Digitread er et selskap som ble startet etter en fisjon av moderselskapet Summit AS. Vår oppgave var å skape en ny identitet og profil til den nye merkevaren. Vi var så heldige å få starte med blanke ark, og kunden ga oss frie tøyler.
Les mer

Stena Line: Når nok er nok

Les mer

BFO: Delikate kontorlokaler

Da BFO pusset opp lokalene sine, ønsket de å dekorere glassvegger med elementer fra den visuelle profilen.
Les mer

BFO: Røff visuell profil

BFO ønsket å fremstå helhetlig og med fornyet kommunikasjonsstyrke gjennom et sterk og tidsriktig visuelt uttrykk.
Les mer

Røde Kors:
Det var en gang…

Konsept som brukes i DM-er for å verve flere nødhjelpsgivere.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Rekordhøye søkertall etter kampanje

Kampanje for å rekruttere flest mulig studenter til å søke bachelorutdanningen ved Høyskolen Diakonova til studiestart 2016.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Tett på livet

Konseptet «Tett på livet» har fokus på det spekteret av følelser som sykepleierne kommer tett på og må håndtere i yrket sitt.
Les mer

Sweco: Bærekraft i gaveform

Swecos julegave til alle ansatte – en kokebok laget i samarbeid mellom Swecos ansatte og matskribent Andreas Viestad.
Les mer

Bien Sparebank: Da Stuart ble tredimensjonal

Bien Sparebank ønsket å lage en sparebøsse til barn av maskoten deres, bien Stuart, som er basert på logoen i barneprogrammet til banken.
Les mer

Sweco moment: Fra trykket til digitalt magasin

Digitalisering av magasinet Moment, med mål om å øke aktiviteten, presentere flere nyheter og aktuelt stoff hyppigere enn før.
Les mer