Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Oppgave:

I 2014 ble «Anleggsdagene» og «Avfallsdagene» (to årlige arrangementer i regi av Maskinentreprenørenes Forbund) samlet til en stor felles møteplass for bransjen, under det nye navnet Arctic Entrepreneur. Vi fikk oppdraget med å sikre at Maskinentreprenørenes Forbund (MEF) fikk full kontroll på invitasjons- og påmeldingsprosessen for både deltakere og utstillere, og fakturering av deltakere i etterkant. I tillegg utviklet vi ny logo og ny gjennomgående visuell profil for arrangementet.

Løsning:

Logoen, som ble presentert allerede året før, ble til via en pitchekonkurranse der vårt forslag vant. I tillegg til mye forskjellig messemateriell utviklet vi en skreddersydd nettside for arrangementet med integrert påmeldingsløsning. Invitasjonene ble sendt ut via epost med automatiske påminnelser underveis. Deltakelse på seminarer, lunsjer og middager ble effektivt registrert ved innskanning av deltakernes navnekort. Dette sikret at deltakere som ikke på forhånd var påmeldt til f.eks. et seminar, men som likevel møtte opp, ble registrert og kunne også faktureres for dette i ettertid.

Resultater:

MEF hadde håpet på 1500 besøkende på Arctic Entrepreneur, og da arrangementet gikk av stabelen kom det over 1950 deltakere. Påmeldingsløsningen forenklet håndteringen av registrerte deltakere og utstillere, og med scanningløsningen fikk MEF bedre kostnadskontroll og økt lønnsomhet.

Casefoto: Wittusen & Jensen

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for MEF? Kontakt vår konsulent Arnfinn Grøvan (ag@wj.no, tlf. +47 465 09 727)

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer