Watoto Skandinavia:
Med hjertet i Afrika

Watoto Skandinavia er en del av en verdensomfattende veldedig organisasjon som tilbyr helhetlig omsorg til foreldreløse barn og sårbare kvinner i Uganda.

Oppgave:

Hvert år får noen av barna bli med Watotos barnekor på verdensturné. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler som selges på årets turné i Skandinavia; «Oh, What Love».

Løsning:

Vi hjalp kunden med å velge ut produkter (og hjalp til med design og trykk) som passet til organisasjonens uttrykk og profil, samtidig som målgruppen ble ivaretatt. Løsningen ble skreddersydde profilartikler til årets turné: t-skjorter, trøyer, drikkeflasker og thermokrus.

Resultater:

– I forbindelse med turneen i Skandinavia har Wittusen & Jensen vært en viktig samarbeidspartner. Gjennom idé og utvikling av tidsriktige profileringsartikler har vi fått overgått våre egne målsetninger i forhold til inntjening ved salg av produktene, samtidig har vi nådd enda flere mennesker med vårt budskap. Tryggheten i å ha en profesjonell samarbeidspartner på dette området betyr svært mye for oss. Fleksibilitet, tilgjengelighet og rask levering er også kvaliteter som vi har lært å sette pris på hos Wittusen & Jensen, sier Harald Sværen Hjulstad, daglig leder i Watoto Skandinavia.

Casefoto: Tonje Gulbæk Barstad

Vil du vite mer om oppdraget? Ta kontakt med vår seniorkonsulent Kåre Helgesen (kh@wj.no, tlf. +47 920 56 877)

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer