Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Oppgave:

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017. Landsmøtet som gikk av stabelen 16. juni var et kick-off for Norges Handikapforbund sin nye strategi, som det skal jobbes med de neste 4 årene. Landsmøtet var også startskuddet for gjennomføringen av en kampanje med varighet på et år i første omgang. Utgangspunktet for samlingen og arbeidet videre skulle bygges på parolen; ”Sammen om en ny tid”.

Løsning:

Konseptet måtte være ungt, hipt, samlende, engasjerende og motiverende.

Det skulle snakke til et ungt, så vel som til et eldre publikum, dog skulle det være de unge som hadde hovedfokus. Parolen: «Sammen om en ny tid” bygget på ni satningsområder som forbundet skulle forankre og jobbe med de neste 4 årene, og måtte komme godt frem i kommunikasjonen. Målet for konseptet var at man som medlem i NHF skulle forstå og «eie” satsningsområdene. «Vi skal styrke og støtte hverandre» var også et budskap som måtte frem, da man ønsket å styrke samfølelsen internt i Norges Handikapforbund.

Resultater:

Konseptet ble godt mottatt på landsmøtet og involveringen av både ansatte, medlemmer og mannen på gata har skapt en awareness og et engasjement både internt og eksternt. Konseptet er videreført og ble brukt ved flere arrangementer og tilstelninger utover høsten og vinteren.

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer

Høyskolen Diakonova: Suksess med tydelig identitetsdesign

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter og oppnå høyere troverdighet som studiested. I tillegg ville de kommunisere det unike ved høyskolen.
Les mer