BFO: Delikate kontorlokaler

Oppgave:

Da BFO pusset opp lokalene sine, ønsket de å dekorere glassvegger med elementer fra den visuelle profilen. Det var behov for folie som kunne skjerme innsyn til kontorer og møterom, samtidig som det skulle være mulig å se om rommene var opptatt eller ikke. I tillegg skulle kontorer merkes med den ansattes navn.

Løsning:

Det bærende visuelle elementet ble mosaikk med bilder og ton-i-ton-farger fra profilen. Dette ble printet på frostet folie og montert på kontorenes glassvegger i den ene korridoren. I samme korridor er det også møterom, som ble behandlet med mosaikk, men uten bilder og farger, for å gi et rolig inntrykk. For at det ikke skulle bli for kompakt, ble folien figurskåret i toppen etter mosaikkens form.

I motsatt korridor er det mye hvite vegger og dører, og i enden er det to skyvedører i glass. Disse har fått samme ton-i-ton-dekor som kontorene.

Med en stabil stab, valgte vi figurskåret folie med hvert navn, montert på glassveggen nær døråpningen til hvert kontor.

Resultater:

Kombinasjonen med bruk av duse farger og hvite flater, gjør at lokalene fremstår delikate. Folien er montert omtrent midt på glassflatene, slik at det er innsyn i topp og bunn. Dette gjør at det oppnås ønsket skjerming uten at det virker kompakt.

Ved å bruke den visuelle profilen på denne måten, forsterkes eierskapet til identiteten blant de ansatte og det skapes gjenkjenning for besøkende.

Casefoto: Andreas Eriksson

Vil du vite mer om oppdraget vi gjorde for BFO? Kontakt vår konsulent Bård Stordahl (bs@wj.no, tlf. +47 465 09 731)

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer