Relacom:
Innbydende kontorlokaler

Oppgave:

Da Relacom skulle flytte inn i nye, lyse lokaler ønsket de å gi karakter og gjenkjenning til ulike rom og soner. Lokalene består av mange vinduer og glassvegger, lange korridorer med hhv møtelokaler, sosial sone og stillerom inn mot kjernen, og kontorer og testlab ut mot yttervegger. Det var viktig å ikke stenge lyset ute, og ulike funksjoner hadde ulike behov for hel og delvis tildekking. Det var også et stor ønske med tydelig identifisering av møterom.

Løsning:

Vi videreutviklet den visuelle profilen slik at den kunne fungere på store veggflater, ved å forenkle en detaljrik ”slange” til en buktende og fleksibel strek, og legge til abstrakte fotografiske elementer. Vi valgte også ut noen klare farger til møterommene, og fant relevante og litt humoristiske sitater til bruk enkelte steder.

Møterommene fikk hvert sitt navn og ble malt i hver sin farge på kortveggene, og fikk folie med dekor i tilhørende fargeskala på glassveggene ut mot korridoren. Det er dermed lett å få øye på rett møterom, og det er lett å skille dem fra hverandre.

De lengste veggene i lokalet hadde lys grå maling, og har fått litt mer liv ved bruk av folie med den buktende, enkle streken, supplert av sitater.

Kontorene og testlabben har folie i sort-hvitt, slik at helhetsinntrykket holdes rolig.

Med ulikt behov for inn- og utsyn, ble det brukt en kombinasjon av semitransparent folie (kontorer og møterom) og tett folie (testlab).

Resultater:

Lokalene er fremdeles lyse ved hjelp av semitransparent folie, og nøytrale farger gjør at lokalene virker rolige. Fargene på hvert møterom skaper energi og karakter. Sitatene kan bringe fram gode tanker og smil, og gjenkjenningen til virksomhetens visuelle identitet er godt ivaretatt.

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer