Høyskolen Diakonova:
Ny visuell profil

Oppgave:

Høyskolen Diakonova ønsket å bli mer synlig for potensielle studenter. Diakonova ville også oppnå høyere troverdighet som studiested i tillegg til å kommunisere det unike ved høyskolen. Vår oppgave gikk ut på å utvikle deres unike designmanual.

Løsning:

Stemningen vi opplevde på høyskolen blant ansatte og studenter ble en stor inspirasjonskilde til designmanualen, det samme gjorde høyskolens egne nøkkelord; troverdighet, glede, energi, varme og stolthet. Nøkkelordene ble omsatt til grafiske elementer og «oversatt» til en fargepalett. Vi valgte å ha fokus på gode, beskrivende bilder, og løsningen ble å oppsøke faktiske studenter på skolen og i nærmiljøet. Oppdraget med designmanualen førte til videre oppdrag som studiekatalog (som vist på bildene), hjemmeside, giveaways, annonser, trykksaker og visittkort.

Resultater:

Diakonova fikk rekordmange studenter den påfølgende høsten, og høyskolen beveger seg oppover i rangeringen blant studenter. Høyskolen uttrykker nå en tydelig merke- og designplattform i alle kanaler og flater.

Casefoto: Christian Hatt

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer