Norsk Sykepleierforbund:
Fullt hus på kongressen

Oppgave:

Vi fikk i oppgave av Norsk Sykepleierforbund (NSF) å lage et kommunikasjonskonsept med visuell profil for Sykepleierkongressen 2016. Verdiordet «Innovasjonskraft» og konseptsetningen «Ny tid, nye roller» var satt som utgangspunkt for et overordnet tema for kongressen. NSF hadde en eksisterende fargepalett vi måtte forholde oss til, men utover disse parametrene sto våre kreatører fritt til å skape et innovativt og nyskapende konsept.

Løsning:

Konseptet ble godkjent av NSF og rullet ut i alle kanaler. Vi designet alt fra Powerpoint-maler til annonser, nettbannere, plakater og en app. I tillegg hadde vi ansvar for profilering av selve konferansen som ble holdt på Quben, med videreutvikling av konseptet til definerte flater. Vi sto for utvikling og produksjon av bannere på opptil 6×6 meter, beachflagg, bekledning av crew, deltakergaver, deltakerbevis, diplomer, navneskilt, nøkkelbånd etc. Konferansen gikk av stabelen 26.–28. september 2016, og med rundt 1600 deltakere regnes den som en svært vellykket konferanse.

Resultater:

Designet måtte være godt synlig i et stort lokale, og ha et budskap som underbygget temaet innovasjonskraft. Videre måtte designet kunne overføres til mange ulike flater, både i trykte og digitale medier – i forkant av og under selve kongressen. Og viktigst av alt måtte konseptet kommunisere med deltakerne. Sykepleierkongressen skulle i tillegg til innovasjonskraft også representere et fellesskap med en sterk stemme og høy kunnskap. Designet ble derfor utviklet fra konseptet «Med en sterk stemme skaper vi innovasjonskraft». Ved å bruke en lydbølge som visuell symbolikk for innovasjonkraft, viste vi at det er sykepleiernes kompetanse og kunnskapsutvikling som driver helsetjenesten fremover, samt at man med en sterk og samlet stemme får til dynamikk og endringer – og blir hørt.

Våre referanser

Røde Kors: Infografikk og animasjoner om blodgivning

Animasjon kan være et effektivt virkemiddel for å forklare komplekse prosesser. Når slike prosesser skal vises i sosiale medier er forenkling av budskap og bruk av bevegelse nærmest en nødvendighet.
Les mer

BOOST: Messestand

BOOST er en årlig messe i regi av Wittusen & Jensen, hvor målet er å samle både kunder og samarbeidspartnere for å hente ny inspirasjon.
Les mer

Maze: Lansering av nytt produkt

I forbindelse med utviklingen av kaffemerket Maze har vi stått for alt fra navneidé og logodesign til pakningsdesign og markedsføring.
Les mer

Bien Sparebank: Dekorering av «bank på døra»-bilen

Vi har hjulpet Bien Sparebanken med utforming og foliering av bilen «Bank på døra», en el-bil som rådgiverne bruker til å reise ut for å møte kunder.
Les mer

TOOLS: Messestand
Vei og Anlegg 2018

TOOLS ønsket nytt design på sin messestand under Vei og Anlegg 2018, som ble avholdt på X Meeting Point på Hellerudsletta.
Les mer

Norges Handikapforbund: Landsmøtet 2017

Vi fikk i oppgave av Norges Handikapforbund (NHF) å lage et kommunikasjonskonsept for landsmøtet 2017.
Les mer

Norges Handikapforbund: Utsmykking av lokaler

I samarbeid med Universell Utforming AS fikk vi i oppdrag å utsmykke Handikapforbundets lokaler. Resultatet ble flere bilder i aluminium, heldekkende folie, og tapet på vegg, samt oppsett til plakater og eksponeringsmateriell i vindu.
Les mer

Stena Line: Dekor til barnehjørnet på terminalen

For å skape en lun atmosfære ble det valgt bannerbow for å skape en følelse av rom, i tillegg ble det produsert saccosekker i samme design som resten av konseptet, som gikk igjen på alle flater i lekesonen.
Les mer

Watoto Skandinavia: Med hjertet i Afrika

Watotos barnekor er på verdensturné hvert år. Vi fikk i oppgave å hjelpe Watoto med profilartikler til Skandinavia.
Les mer

Maskinentreprenørenes Forbund: Arctic Entrepreneur

Arctic Entrepreneur er en stor, felles møteplass for maskinentreprenørenes bransje. Vi hadde ansvaret for invitasjon, påmelding og fakturering for alle deltakere, i tillegg til ny visuell profil.
Les mer